×
Späť

Šťastná mama, šťastné bábätko

Pridané: 8.6.2016 14:15:00 Počet zobrazení: 1392

08 Jún 2016

Zaujímalo nás ako si udržiava krásnu postavu mamička Erika Depetris, manželka futbalistu Davida. Erika je okrem iného jumping inštruktorka a fitness trénerka. Ukázala nám nepár (11) základných cvikov spolu so synčekom Valentinom, ktorý má 7 mesiacov a 10 kg. Celkom dobré "závažie", čo poviete...:)

Šťastná mama, šťastné bábätko

Aký druh pohybu/cvičenia vykonávaš?

Mám rada kondičný tréning - klasický kruhový tréning alebo napríklad HIIT* (high intensity interval training-vysoko intenzívny intervalový tréning), ktorý je zameraný na celé telo. Taktiež behám a cvičím jógu.

Chodievaš do fitness centra alebo cvičíš doma?

Striedam to. Chodím na hodinu "Tabata", kde sa dobre zapotíme a odcvičíme všetky partie na tele. Výhodou pre mňa je cvičenie v skupine, pretože mám pocit, že čas rýchlejšie ubieha. Valentino sa na nás pozerá z kočíka a potom zaspí. Som naozaj šťastná, že mám takého dobrého parťáka :)

Niekedy si namiesto kondičného tréningu idem von zabehať, a to najmä ak mi má kto postrážiť malého a vonku je krásne.

Okrem toho sa veľa hýbem počas dňa - veď pri dieťati sa to inak ani nedá. Je to celodenná (niekedy aj nočná) šichta. Veľa sa motáme po vonku, chodíme s kočíkom na prechádzky - či už peši alebo na korčuliach. Veľa miest ponúka už aj outdoorové ihriská, takže v rámci kočíkovania sa dá pristaviť a zacvičiť si aj tam. Ideálne keď bábätko spí alebo ho kľudne zapojiť.

jhv

"Drepy, výpady, kliky, výskoky, brušáky alebo planky - to sú základné cviky, ktoré by sa mal naučiť zvládnuť každý. Dajú sa cvičiť hocikedy a hocikde počas celého dňa."

Keď cvičím doma, zostavujem si cviky podľa potreby akú partiu tela chcem prioritne precvičiť. Inšpiráciu na cviky zbieram už viac rokov. Od skúsenejších kolegov alebo z časopisov.

Keď cestujem, rada navštevujem fitká a ich lekcie, ktoré ponúkajú. Prichádzam tam do kontaktu s rôznymi cvikmi, ktoré som u nás ešte nevidela. Trendy sa každú chvíľu menia, stále je a bude niečo nové, ale klasika, ktorú som už spomínala (drepy, výpady, výskoky, kliky atd.) je základ, ktorý nikdy nevymrie. 

Ako často cvičievaš?

Cvičievam 3-krát do týždňa hodinový kruhový tréning zameraný na celé telo a s váhou vlastného tela plus 2-krát týždenne cvičím jogu.

Koľko trvá tvoj tréning?

Stací mi väčšinou hodinka. Moje tréningy sa zmestia do 60 minút.

Kedy si nájdeš čas na cvičenie?

Vyhradila som si čas podľa režimu Valentina, ktorý som si už za ten čas odsledovala. Najlepšie nám to vychádza ráno. Keď sa zobudí o pol 7, najeme sa, prezlečieme a beriem ho so sebou na hodinu, kde sa na nás z kočíka chvíľku pozerá a potom zaspí. Hudba ho dokonca upokojuje, takže s tým problém nemám. Zobudí sa po hodine, keď docvičíme :)

Zapájaš do cvičenia aj bábätko?

Samozrejme, keď tento ideálny stav, že je pokojný a zaspí nevyjde, tak si ho vezmem a zacvičíme si spolu. Položím si ho na podložku a robím zakopávanie, prípadne kliky, alebo ho vezmem na ruky a drepujem. Jemu sa páči, že sa hojdá, že sa mu venujem a takto skúšame rôzne variácie. Snažím sa mu prispôsobovať podľa toho, ako reaguje na pohyb.

11 základných cvikov s bábätkom - ako byť FIT MAMA :) pozri TU

jh

Je super, ak mi má kto malého raz za čas postrážiť, ale vtedy, keď to nie je možné, chcem a hľadam iné riešenia. Vždy niečo vymyslím, inak by mi cvičenie veľmi chýbalo nielen po fyzickej, ale aj po psychickej stránke.

Snažím sa hľadať vždy cestu a nie výhovorky, pretože poznám hodnotu toho, čo mi cvičenie dáva. Dobíjam si tak energiu, ktorú teraz veľmi potrebujem. Neviem si to ani inak predstaviť. Teraz som v pohode a malinký to citi! Je tiež šťastný, a to je najdôležitejšie :)

Pozri VIDEO TU!

Čo si myslíš o cvičení v tehotenstve?

Ja osobne som cvičila aj počas tehotenstva, ale samozrejme s mierou. Vyberala som si cviky s vlastnou váhou a ľahké kardio. Všetko podľa vlastného pocitu a uváženia. Neexistuje jedno všeobecné pravidlo koľko, ako často a čo cvičiť, lebo každá sme iná, s iným telom a iným priebehom tehotenstva.

Ja som si mohla dovoliť cvičiť asi 5-krát do týždňa po hodinke. Dokonca som do 7 mesiaca behávala (bol to skôr ľahký jogging). Hlavné je, že som sa cítila úžasne!

Nemala som žiadne zdravotné problémy, opuchnuté nohy ani tehotenské chute. Koža sa mi natiahla minimálne, takže žiadne strie ani kilá navyše. Celých 12 kilov odišlo pôrodom a domov som sa vrátila šťastná s bábätkom a telom ako predtým. (viď foto nižšie) Viem, že toto všetko len vďaka zdravému pohybu, ktorý som nerobila s trápením ale s radosťou!

erika

viac o Erikinom FIT tehotenstve v článku TU 

 

Čo by si odkázala maminám, ktoré tvrdia, že na cvičenie neostáva čas alebo keď konečne čas je, neni energia?

Naozaj nechcem nikoho súdiť, lebo nepoznám ten pocit, mať celý deň uplakané či choré bábätko alebo dokonca 2 a viac detí a podobne. Tieto ženy naozaj obdivujem ako všetko zvládaju! Ja sa na toto obdobie veľmi teším ale budem sa snažiť takisto nezabúdat aj na seba.

Vždy sa dá robiť veci lepšie, keď sa chce. Jedna z možností je prehodnotiť priority. Ja cvičenie uprednostňujem pred vysedávaním na káve s inými mamičkami, nákupmi, pozeraním televízie alebo lustrovaním bábätkovských internetových fór a bazarov. Možno mám menej informácií, ale aj menej starostí. Veľa krát sa "problém" vyrieši sám. Zameriavam sa hlavne na zábavu a pohyb. 

"Mám pocit, že to stojí za to. Šťastná mama, šťastné bábätko :)"

 

Doplňujúce informácie:

*Čo je to intervalový tréning?

Cvičí sa v intervaloch podľa toho, ako sú na tom cvičiaci výkonnostne. Napríklad 30 sekúnd drepovanie ku 15-tim sekundám pauzy a toto celé 4-krát po sebe. Ďalšia možnosť je napr. 20 sekúnd šprint na mieste ku 10-tim sekundám pauzy (TABATA interval) atď. Toto striedanie rýchlych a pomalých intervalov má veľmi účinný vplyv na spaľovanie, prebudí vás to hneď z rána a nabije energiou. Tieto tréningy sa dajú aplikovať takmer vo všetkych formách cvičenia - jumping, beh, bicykel, posilňovanie a i. 

Odporúčame:

Ak ťa Erika inšpirovala, tak ako nás, odporúčame stiahnuť si aplikáciu do mobilu s Tabata intervalom :) napríklad "Tabata timer"

Do cvičenia! ;)

 

 

foto: Veronika Gimecká, Erika Depetris

text: Veronika Gimecká

 

Táto stránka používa cookies. Viac info

Prihlásenie